YoY-Yoga Harlingen

Tips

1.       Eet niet te zwaar voor een yoga les.

2.       Draag makkelijk zittende kleding waar je goed in kunt bewegen en neem een vest of trui+sokken mee voor de eindontspanning. Voor power Yoga niet te dikke kleding want je kunt zweten. Voor de Relax Yin-Yoga zou ik ook een groot badlaken meenemen.

3.       Respecteer je eigen lichaam en luister naar jouw grens.

4.       Neem geen pijnstiller  voor de les. Hierdoor voel je je grenzen niet goed aan.

5.       Yoga draait niet alleen om ontspanning. Je zoekt juist de weerstand op in de houdingen. Hierdoor word je sterker waardoor je meer ontspanning ervaart en minder stress. Natuurlijk zijn er houdingen waarin je kunt ontspannen maar elke les bevat ook elementen waarin je bewust de weerstand op kunt zoeken.

6.       Kijk niet naar je buurman of buurvrouw. Als jij gefrustreerd raakt omdat je  bepaalde dingen (nog) niet kan en anderen wel, dan schiet de essentie van de les aan je voorbij. Iedereen staat voor zichzelf. Respecteer je medecursisten.

7.       Zorg voor een schoon gewassen lichaam, kleding en draag geen zware parfum.

8.       Drink niet vlak voor en tijdens de les, en drink na de les voldoende water.

9.       Een yoga mat kun je bij mij gebruiken, maar vanuit hygiënisch oogpunt zou ik zelf een mat aanschaffen als je met yoga door wilt gaan.

10. Bij gebruik van een wollen mat graag een handdoek over de mat leggen. Ik kan de matten namelijk niet wassen. wel zo hygiënisch voor iedereen. 

11.   Laat je telefoon thuis of zet hem uit.

12.  Voor de yogalessen gebruiken we de achter ingang van de Sint Jacobstraat 7 te bereiken via de steeg (de deur met het hekje er boven) Alleen sleutels en telefoon (uit) mogen mee in de  zaal. In de ruimte achter kun je kleding schoenen en dergelijke achterlaten. Zorg dat je 5 minuten voor aanvang van de les aanwezig bent.

13. Het is belangrijk om lichamelijke klachten voor de les te melden. Dit kan ook telefonisch of per mail.